«Επιτέλους έτοιμος: Παραδίνεται στην κυκλοφορία ο τελευταίος τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος»
Κατά τις προηγούμενες δεκαετίες, η Ελλάδα αντιμετώπιζε ελλείψεις στις οδικές της υποδομές, τόσο ως προς την ποιότητα και ασφάλεια του οδικού δικτύου όσο και σε επίπεδο οργάνωσης, διαχείρισης και παροχής υπηρεσιών προς τους χρήστες. Η ανάπτυξη ενός εθνικού σχεδίου για τους μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας οδήγησε σε ένα πυκνό και αξιόπιστο οδικό δίκτυο, ευρωπαϊκών

Βελτίωση του Οδικού Δικτύου στην Ελλάδα
Στις τελευταίες δεκαετίες, η Ελλάδα βρέθηκε αντιμέτωπη με προβλήματα στις οδικές της υποδομές, τόσο σε επίπεδο ποιότητας και ασφάλειας όσο και αναφορικά με την οργάνωση και τη διαχείριση των υπηρεσιών προς τους χρήστες. Η δημιουργία ενός στρατηγικού σχεδίου για τους κύριους οδικούς άξονες της χώρας έχει οδηγήσει στη διαμόρφωση ενός πυκνού και αξιόπιστου δικτύου που πληροί ευρωπαϊκές προδιαγραφές, εξοπλισμένο με σύγχρονα συστήματα διαχείρισης και προσφέροντας υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση.
Τα αποτελέσματα αυτής της προσπάθειας είναι σήμερα εμφανή: από το 2007 έως το 2021 παρατηρείται σημαντική πτώση των τροχαίων ατυχημάτων κατά 83% στους αυτοκινητοδρόμους, ενώ μόλις το 7% των ατυχημάτων εντοπίζεται στο δίκτυο παραχωρήσεων. Επιπλέον, οι δρόμοι αυτοί παρέχουν πρόσβαση σε όλους τους πολίτες καθώς και στα διάφορα μέσα μεταφοράς (Ι.Χ., φορτηγά, λεωφορεία, δίκυκλα), μειώνοντας αισθητά τον χρόνο ταξιδιού – χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Πατρών-Πύργος όπου ο χρόνος έχει περιοριστεί από 105 λεπτά σε μόλις 45 λεπτά.
Παράδοση Τελευταίου Τμήματος Αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος
Στις 30 Νοεμβρίου θα ολοκληρωθεί η παράδοση των τελευταίων 10 χιλιομέτρων του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύρος. Πρόσφατα πραγματοποιήθηκε αυτοψία στον εργοταξιακό χώρο του τμήματος Μιντιλόγλι – Αλισσός από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Δήμα μαζί με τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών κ. Δημήτρη Αναγνώπουλο και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ολυμπίας Οδού κ. Παναγιώτη Παπανικόλα. Κατά την επίσκεψή του, ο Υπουργός δήλωσε ότι οι εργασίες προχωρούν με ταχύτητα και ανέφερε ότι στο εργοτάξιο εργάζονται αυτή τη στιγμή περίπου 410 άτομα με στόχο να παραδώσουν τα τελευταία χιλιόμετρα μέχρι την ημερομηνία στόχο.
Επιπλέον πληροφορίες σχετικά με τα πρώτα δύο μήνες λειτουργίας του τμήματος Αλισσός – Πύργος που παραδόθηκε τον περασμένο Αύγουστο δείχνουν ότι η μέση ημερήσια κυκλοφορία ανήλθε σε περίπου 5.250 οχήματα ανά κατεύθυνση στην περιοχή του Πύργου ενώ στην Κάτω Αχαΐα ανήλθε στα 10.200 οχήματα ανά κατεύθυνση — γεγονός που αποδεικνύει την ανάγκη αυτού του έργου από τις τοπικές κοινωνίες.
Εξελίξεις για την Ολυμπία Οδό
Για την ολοκλήρωση του τελευταίου τμήματος της Ολυμπίας Οδού που συνδέει τον Πύργο με την Τσακώνα, μιλώντας στο Olympia Forum VI o Υφυπουργός Υποδομών κ. Νίκος Ταχιάος δήλωσε ότι βασικά θέματα που πρέπει να επιλυθούν είναι η διέλευση από τη ζώνη Καϊάφα καθώς και ζητήματα χρηματοδότησης του έργου.
Ο κ. Ταχιάος επίσης υπογράμμισε ότι οι εργασίες για τα αρδευτικά δίκτυα καθώς επίσης και για τις υποδομές ύδατος θα ολοκληρωθούν εγκαίρως.
Η Πατρών – Πύργος άνοιξε για κυκλοφορία στις αρχές Αυγούστου φέρνοντας μεγάλη χαρά στις τοπικές κοινότητες.
Καθώς ανέφερε ο Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας που υλοποιεί το έργο κ.Παπανικόλας: «Η λειτουργία αυτής της νέας σύνδεσης έχει ήδη αλλάξει δραστικά τις μετακινήσεις στη Δυτική Πελοπόννησο ενισχύοντας τόσο τη δυνατότητα πρόσβασης όσο κι εκείνες στον τομέα τουρισμού». Επίσης σημείωσε πως «είμαστε ευτυχείς γιατί δεν έχουν σημειωθεί σοβαρά δυστυχήματα μέχρι τώρα» πραγματεύοντας έτσι τη σημασία ασφαλείας εκτός από τις ελλείψεις παρελθόντων χρόνων.
Με μια ομάδα επιτήρησης αποτελούμενη από περίπου εξήντα εργαζόμενους στη διάθεση όσων ταξιδεύουν όλη μέρα κάθε μέρα μέσω Κέντρων Διαχείρισης Κυκλοφορίας σε Ρίο & Πύργο έχουμε πλέον ένα πλήρες σύστημα λειτουργούντος μηχανισμού ασφάλειας καθ’ όλη διάρκεια έντεκα μηνών.»