09/11/2025

Εφορία: Νέες Εξελίξεις στις Βεβαιώσεις Οφειλών – Ποιοι Θίγονται;

Τέλος στις «χάρτινες» βεβαιώσεις οφειλών προς την εφορία θα βάλει από την 1η Δεκεμβρίου 2025 η ΑΑΔΕ. Πρόκειται για βεβαιώσεις οφειλών που έστελναν διάφοροι φορείς του Δημοσίου ( όπως δήμοι , Υπουργεία, Ταμεία κ.λπ.)  στις Δ.Ο.Υ. για είσπραξη. Όπως αναφέρει η νέα απόφαση της ΑΑΔΕ (Ε.2089/2025) με τίτλο  “Καθιέρωση υποχρεωτικής ηλεκτρονικής διαδικασίας δημιουργίας τίτλων βεβαίωσης

Εφορία: Ποιες αλλαγές έρχονται στις βεβαιώσεις οφειλών και ποιους αφορά – enikonomia.gr

Αλλαγές στις βεβαιώσεις οφειλών προς την εφορία από τον Δεκέμβριο του 2025

Η ΑΑΔΕ προγραμματίζει να τερματίσει τη χρήση «χάρτινων» πιστοποιητικών οφειλών που αποστέλλονται στην εφορία από διάφορους δημόσιους φορείς, όπως δήμοι και υπουργεία, με ισχύ από την 1η Δεκεμβρίου 2025. Αυτές οι βεβαιώσεις χρησιμοποιούνται για τη διαδικασία είσπραξης των χρεών.

Σύμφωνα με την πρόσφατη ανακοίνωση της ΑΑΔΕ (Ε.2089/2025), τίτλος της οποίας είναι “Καθιέρωση υποχρεωτικής ηλεκτρονικής διαδικασίας δημιουργίας τίτλων βεβαίωσης υπέρ του Δημοσίου”, οι έγχαρτες βεβαιώσεις θα επιστρέφονται στους αποστολείς τους. Από το σημείο αυτό και μετά, όλες οι αλληλεπιδράσεις μεταξύ των δημόσιων οργανισμών θα πραγματοποιούνται υποχρεωτικά μέσω ψηφιακής πλατφόρμας.

Τα Νέα Ψηφιακά Πρότυπα

Με αυτήν τη νέα προσέγγιση, η διαχείριση των νέων εσόδων θα γίνεται αποκλειστικά μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας (ΚΕ.Δ.) της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Αυτό περιλαμβάνει τις διαδικασίες που αφορούν κλήσεις και πρόστιμα, καθώς και τις μειώσεις ή επιστροφές (όπως τα γνωστά Ατομικά Φύλλα Έκπτωσης – Α.Φ.ΕΚ.). Κάθε δημόσια υπηρεσία που επιθυμεί να δηλώσει ένα έσοδο σε κάποιον φορολογούμενο πρέπει να διασυνδεθεί ηλεκτρονικά με το σύστημα της ΑΑΔΕ.

Ποιους Επηρεάζει η Ρυθμιστική Αλλαγή

This change directly involves various entities such as:

  • Τα υπουργεία
  • Τους δήμους και τις Περιφέρειες
  • Τα ασφαλιστικά ταμεία
  • Τα νοσοκομεία
  • Tις ανεξάρτητες αρχές καθώς και κάθε άλλον τρίτο φορέα που δηλώνει έσοδα στο Δημόσιο στην εφορία.

Kάθε ένας από αυτούς τους οργανισμούς καλείται να ολοκληρώσει την τεχνική τους διασύνδεση έως τις 1 Δεκέμβρη 2025.

Iδιαιτερότητες για Έγγραφα Μετά την Προθεσμία

Aπό τότε η ΑΑΔΕ θα δέχεται μόνο ψηφιακά έγγραφα μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας ενώ οι εγγράφως καταγεγραμμένες παραλαβές θα γίνονται δεκτές μόνο αν έχει εξασφαλιστεί επίσημη παράταση από τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

Pροϋποθέσεις για Παράταση Προθεσμίας

<

Eάν κάποιος φορέας χρειάζεται περισσότερη χρονική διάρκεια για να συμμορφωθεί με αυτές τις απαιτήσεις, τότε πρέπει να υποβάλει αίτηση στην ΑΑΔΕ τουλάχιστον έξι μήνες πριν από τη λήξη των απαιτήσεών του αναφέροντας λεπτομερώς το λόγο καθυστέρησης στη σύνδεσή του.

Aναφορικά με παλαιότερες οφειλές

<

Eάν μία παλαιά οφελή έχει δηλωθεί σύμφωνα με τα προηγούμενα πρότυπα, οποιοδήποτε αίτημα διόρθωσης ή μείωσης (κατά A.F.E.K.) μπορεί ακόμα να γίνει δεκτό βάσει έντυπων εγγράφων.