28/06/2025

Πώς μοιράστηκε το δημόσιο χρήμα στα ΜΜΕ

Μια ματιά στη λίστα των μέσων ενημέρωσης (ή και “μέσων ενημέρωσης”) που χρηματοδοτήθηκαν από την κυβέρνηση στο όνομα του κορονοϊού μπορεί να δώσει χρήσιμα συμπεράσματα. Για παράδειγμα, διαπιστώνεται η χρηματοδότηση περίπου ανύπαρκτων μέσων ή ελάχιστης επισκεψιμότητας ή αναγνωσιμότητας αλλά με εμπλοκή “κολλητών” της κυβέρνησης σε αυτά, “μέσα ενημέρωσης” που υπάρχουν για τις κουτσομπολίστικες τηλεοπτικές εκπομπές ή ακόμα μόνο για τα “νέα” των “διασημοτήτων”, για τα… άστρα!

Χαρακτηριστικά παραδείγματα που δείχνουν ότι δόθηκαν λεφτά σε όλους εκτός από αυτούς που δεν είναι αρεστοί.

Επίσης συγκεκριμένη ιστοσελίδα, που δεν είναι site αλλά προσωπικό blog, δημιουργήθηκε το Μάιο, είχε όλες κι όλες δύο αναρτήσεις, που και οι δύο αναφέρονταν στην απόφαση της κυβέρνησης να κάνει διαφημιστική καμπάνια. Όταν μάλιστα εντοπίστηκε, άρχισε να ανεβάζει ειδήσεις παλαιότερες από τον χρόνο έναρξης λειτουργίας της ιστοσελίδας. Η υπόθεση είναι απλώς γελοία. Ο υπεύθυνος της διανομής της καμπάνιας όταν ρωτήθηκε δήλωσε άγνοια, δηλαδή δεν ήξερε πώς μοίραζε το χρήμα που του διέθεσε η κυβέρνηση.

Δεν έχει σημασία το όνομα του παραγωγού, ούτε ποια είναι η ιστοσελίδα και γι αυτό δεν την αναφέρω. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι κάποιες εκατοντάδες ή χιλιάδες ευρώ, που είναι χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων πήγαν σε μία ανύπαρκτη ιστοσελίδα, που δεν έχει έξοδα, δεν έχει εργαζόμενους, στην πραγματικότητα δεν υφίσταται.

Η κυβέρνηση δημοσιοποίησε έναν κατάλογο με τα ΜΜΕ που πήραν χρήματα και δείχνει ότι εκτός από την συγκεκριμένη ιστοσελίδα έχουν χρηματοδοτηθεί και άλλες απίθανες και αμφίβολης αναγνωσιμότητας ιστοσελίδες. Το ζητούμενο εiναι πόσα χρήματα πήρε κάθε ΜΜΕ, με ποια κριτήρια και γιατί κάποια ΜΜΕ αποκλείστηκαν. Γι αυτά η κυβέρνηση δεν απαντά.

Άρα, ο καθένας μπορεί να συμπεράνει ότι η κυβέρνηση μοίρασε περίπου 20 εκατομμύρια ευρώ με βασικό κριτήριο να είναι φίλοι της ή να μην της κάνουν κριτική στην παρούσα φάση ή στο μέλλον. Είναι βαθιά ανήθικο και φυσικά αντιδημοκρατικό. Τα χρήματα που μοιράζουν οι υπουργοί δεν είναι δικά τους χρήματα είναι χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων, και γι αυτό θα έπρεπε να είναι διπλά προσεκτικοί και να μπορούν να εξηγήσουν μέχρι το τελευταίο ευρώ.

Στο 8.19 ακούγεται καθαρά η θέση του κυβερνητικού εκπροσώπου κ. Πέτσα:

Εγείρονται όμως δύο ακόμη σημαντικά ζητήματα. Το πρώτο είναι με ποια κριτήρια μία ιδιωτική εταιρεία μοιράζει χρήμα στα ΜΜΕ; Το κράτος δίνει χρήματα σε έναν ιδιώτη και εκείνος τα κάνει ότι θέλει δίχως να δίνει λόγο σε κανέναν;

Σε κάθε περίπτωση, ούτε ο κ. Πέτσας, ούτε η κυβέρνηση, ούτε καμία κυβέρνηση έχουν το δικαίωμα της αξιολόγησης των Μέσων Ενημέρωσης με κριτήρια μάλιστα που πηγάζουν από τα γούστα τους. Η δημοσιογραφία κρίνεται από τους πολίτες και τα δημοσιογραφικά όργανα.

Είναι ντροπή για τα ΜΜΕ που δεν θέτουν τα ερωτήματα για το πώς διανέμεται το χρήμα της καμπάνιας. Μοιάζουν με παρέα λύκων που αφού εξασφάλισαν την γενναία μερίδα τους από το δημόσιο χρήμα τηρούν αιδήμονα σιωπή…

Αυτή είναι η λίστα των μέσων ενημέρωσης:

Λίστα-Μέσων_Εκστρατεία-covid-19