22/08/2025

Greenpeace: Το τρένο κοστίζει περισσότερο από το αεροπλάνο για τις ευρωπαϊκές μετακινήσεις!

Το ταξίδι με το τρένο σε σύγκριση με το αεροπλάνο κατά μήκος της Ευρώπης είναι ακριβότερο στο 54% των περιπτώσεων, σύμφωνα με μία μελέτη που δημοσίευσε σήμερα η Greenpeace Europe. Η μη κυβερνητική οργάνωση ανέλυσε 109 διασυνοριακά ταξίδια και 33 ταξίδια μέσα στην ίδια χώρα. Σε όλες τις περιπτώσεις, το δρομολόγιο με τρένο ήταν «λογικά»

Greenpeace: Το τρένο είναι στις περισσότερες περιπτώσεις ακριβότερο από το αεροπλάνο για τα ευρωπαϊκά

Η Σύγκριση Μεταφοράς με Τρένο και Αεροπλάνο στην Ευρώπη

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύθηκε από την Greenpeace europe, το κόστος του ταξιδιού με τρένο είναι υψηλότερο σε ποσοστό 54% σε σχέση με τις πτήσεις αεροπλάνων. Η μη κυβερνητική οργάνωση εξέτασε 109 διασυνοριακές διαδρομές καθώς και 33 εσωτερικές πτήσεις.

Σε όλες τις περιπτώσεις, οι σιδηροδρομικές συνδέσεις ήταν «λογικά» διαθέσιμες, είτε κατά τη διάρκεια της ημέρας είτε τη νύχτα. Οι συγκρίσεις που πραγματοποίησε η Greenpeace δείχνουν ότι το κόστος του τρένου μπορεί να φτάσει έως και 26 φορές περισσότερο από αυτό του αεροσκάφους. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η διαδρομή Βαρκελώνη-Λονδίνο, όπου το εισιτήριο για το τρένο κοστίζει 389 ευρώ ενώ για την πτήση μόλις 14,99 ευρώ.

«Είναι προφανές ότι οι επιβάτες προτιμούν να ταξιδεύουν με αεροπλάνα στην Ευρώπη, ακόμη κι όταν υπάρχουν οικονομικές σιδηροδρομικές επιλογές», αναφέρει η περιβαλλοντική οργάνωση. Στη Γαλλία παρατηρείται ότι τα σιδηροδρομικά δρομολόγια είναι πιο ακριβά σε σύγκριση με τις πτήσεις: «το 95% των δρομολογίων ήταν πιο ακριβά τουλάχιστον σε έξι από εννέα ημέρες»,σύμφωνα με την ίδια έκθεση.

Η Greenpeace υποστηρίζει ότι τα νυχτερινά τρένα αποτελούν «την καλύτερη επιλογή για μεγάλες αποστάσεις που σέβονται το περιβάλλον», αν και γενικά έχουν υψηλότερες τιμές από τις χαμηλού κόστους πτήσεις.

Η οργάνωση ελπίζει πως οι τιμές των σιδηρόδρομων θα γίνουν «συστηματικά πιο προσιτές σε όλες τις ευρωπαϊκές διαδρομές» και καταγγέλλει την απουσία φορολόγησης της κηروζίνης ενώ οι σιδηρόδρομοι επιβαρύνονται με φόρους ενέργειας, ΦΠΑ και υψηλές χρεώσεις πρόσβασης σε πολλές χώρες. Σε εθνικό επίπεδο όμως, οι σιδηρoδρομικές συνδέσεις είναι λιγότερες δαπανηρές από αυτές των αεροσκαφών στο «70% αυτών», σύμφωνα πάντα με την Greenpeace Europe.

Το τρένο αποτελεί ένα από τα μέσα μεταφοράς που εκπέμπει λιγότερους CO2 ανά επιβάτη-χιλιόμετρο συγκριτικά με τα αεροσκάφη που προκαλούν μεγαλύτερη μόλυνση.