18/11/2025

«Υπουργείο Μεταφορών: Νέος Επικεφαλής Σχεδιασμός για το Τέλος των Απευθείας Αναθέσεων στις Συγκοινωνίες της Περιφέρειας»

Η χώρα δεν μπορεί να παραβιάζει ευρωπαϊκούς κανονισμούς, δίνοντας σε ιδιώτες απευθείας αναθέσεις δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Κυρανάκης, αναφερόμενος στη διαγωνιστική διαδικασία για το συγκοινωνιακό έργο στην ελληνική περιφέρεια. Ο αναπληρωτής υπουργός αναφέρθηκε στο ζήτημα αυτό, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργου Καραμέρου με θέμα “Η κυβέρνηση εκχωρεί

Νέος ΚΟΚ: Ποιες ενέργειες αναλαμβάνουν δήμοι και περιφέρειες

Διαγωνιστική διαδικασία για συγκοινωνιακά έργα στην ελληνική περιφέρεια

Η κυβέρνηση δεν μπορεί να παραβιάζει τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς,δίνοντας απευθείας αναθέσεις σε ιδιωτικές εταιρείες,δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Κυρανάκης,σχολιάζοντας τη διαδικασία διαγωνισμού για το συγκοινωνιακό πρόγραμμα στην ελληνική περιφέρεια. Ο αναπληρωτής υπουργός έκανε αυτή την παρέμβαση κατά τη διάρκεια της συζήτησης με τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργο Καραμέρο, ο οποίος έθεσε θέμα σχετικά με την εκχώρηση συγκοινωνιακών έργων σε ιδιώτες και τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία που θα τους παραχωρηθούν.

«Η κυβέρνησή σας έχει μεταβιβάσει μεταφορικό έργο της ΟΣΥ σε ιδιωτικούς φορείς, όπως είναι κάποιες κοινοπραξίες των ΚΤΕΛ. Έχουν δημοσιευτεί αρκετές πληροφορίες σχετικά με αυτό το θέμα.Δεν αναφέρομαι συγκεκριμένα στις εν λόγω κοινοπραξίες αλλά υπάρχουν διάφορες έρευνες και έλεγχοι που αφορούν άλλα ΚΤΕΛ στην υπόλοιπη Ελλάδα.Μου έχουν μεταφέρει συνάδελφοι από την επαρχία ότι κάθε ΚΤΕΛ λειτουργεί σαν ένας μικρός οργανισμός υποστήριξης γεωργίας» είπε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Καραμέρος. Πρόσθεσε ότι τώρα η κυβέρνηση προχωρά σε διαγωνιστική διαδικασία για τη μακροχρόνια παραχώρηση δημόσιων συγκοινωνιών αστικού και υπεραστικού χαρακτήρα στους ιδιώτες.

Ο κ. Κυρανάκης απάντησε ότι «δεν θα θέλατε να συνεχίσει η χώρα να παραβιάζει ευρωπαϊκούς κανονισμούς με απευθείας συμφωνίες». Επιβεβαίωσε επίσης ότι είναι η πρώτη φορά που διενεργείται διαγωνισμός για τις συγκοινωνίες στην ελληνική περιφέρεια. Διευκρίνισε ότι ανάλογα με τις ανάγκες των περιοχών και τα χαρακτηριστικά των δρομολογίων το κράτος θα αποφασίσει πώς θα μισθώσει υπηρεσίες, πάντα λαμβάνοντας υπόψη το δημόσιο συμφέρον.

Ο κ. Κυρανάκης σημείωσε επίσης πως υπάρχουν περιοχές στην Ελλάδα όπου δεν υπάρχει υψηλή ζήτηση για συγκοινωνιακές υπηρεσίες, ωστόσο οι κάτοικοι ακόμα χρειάζονται εξυπηρέτηση. «Ακόμα και αν κάποιοι τόποι έχουν λιγοστούς κατοίκους, πρέπει να διασφαλίσουμε την πρόσβαση στις υπηρεσίες», είπε χαρακτηριστικά.

Για τα ηλεκτρικά λεωφορεία που mencionare στη διαδικασία προκήρυξης ανέφερε: «Αυτά αφορούν αστικές μεταφορές σε είκοσι πόλεις της Ελλάδας» μετά την ολοκλήρωση των σχετικών διαγωνισμών και των συμβάσεων με τους νικητές.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, ο κ. Καραμέρος ρώτησε τον υπουργό πώς συνδέεται η εναρμόνιση του συγκοινωνιακού έργου από τους αναδόχους με τους στόχους βιώσιμης κινητικότητας δεδομένου ότι απαιτείται ελάχιστος κύκλος ζωής 25 ετών για τα οχήματα.
Όπως απάντησε ο κ.Κυρανάκης: «Ο εθνικός μας νόμος επιτρέπει μέγιστο όριο ηλικίας στα 27 χρόνια». Περαιτέρω υπογράμμισε: «Έχουμε μειώσει αυτό το όριο στα 25 χρόνια κι όσοι προτείνουν νεότερης τεχνολογίας λεωφορείαθα βαθμολογηθούν καλύτερα.»