04/12/2025

«Πληθωρισμός Σούπερ Μάρκετ: Ανάλυση ΙΕΛΚΑ για το 1,75% του Νοεμβρίου και οι Αύξήσεις σε Κρίσιμα Προϊόντα»

Αυξήθηκε 1,75% ο πληθωρισμός στις αλυσίδες σουπερμάρκετ τον Νοέμβριο 2025 σε σχέση με τον Νοέμβριο 2024, όπως έδειξαν τα στοιχεία του ΙΕΛΚΑ. Ωστόσο ο δείκτης τιμών Νοεμβρίου 2025 σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα Οκτώβριο 2025 ήταν πρακτικά αμετάβλητος στο -0,05%.     Μεγαλύτερες μειώσεις τιμών τον Νοέμβριο 2025 σε σχέση με τον Νοέμβριο 2024

Σούπερ μάρκετ: Στο 1,75% ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ – Σε ποια προϊόντα αυξήθηκαν οι






Ανασκόπηση Πληθωρισμού Νοεμβρίου 2025

Αύξηση 1,75% στον Πληθωρισμό στα Σούπερ Μάρκετ τον Νοέμβριο 2025

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΕΛΚΑ, ο πληθωρισμός στα σούπερ μάρκετ παρουσίασε αύξηση κατά 1,75% τον Νοέμβριο του 2025 σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα το προηγούμενο έτος. Από την άλλη πλευρά, ο δείκτης τιμών μεταξύ Νοεμβρίου και Οκτωβρίου του 2025 παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητος με μια ελάχιστη πτώση της τάξης του -0,05%.

Μεγαλύτερες Μειώσεις Τιμών

Κατά τον μήνα Νοέμβριο του 2025 παρατηρήθηκαν οι σημαντικότερες μειώσεις στις εξής κατηγορίες προϊόντων:

  • Φρέσκα φρούτα και λαχανικά: -7,37%
  • Απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού: -3,65%
  • Tρόφιμα παντοπωλείου:-3,60%
  • Tροφές και είδη για κατοικίδια:-3,01%
  • Eίδη μιας χρήσης & οικιακά προϊόντα:-1,87%

Aυτές οι μειώσεις προέρχονται κυρίως από τη διαδικασία ομαλοποίησης στην αγορά καθώς επίσης και από τη μείωση των τιμών παραγωγού σε συγκεκριμένα προϊόντα. Η μεγαλύτερη πτώση καταγράφηκε στα φρέσκα φρούτα και τα λαχανικά (κυρίως λόγω ευνοϊκών κλιματικών συνθηκών για τα λαχανικά) καθώς και στα απορρυπαντικά.

Μεγάλες Αυξήσεις Τιμών

Aντίθετα οι μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφηκαν στις εξής κατηγορίες για τον μήνα Νοέμβριο του 2025 σε σύγκριση με τον προηγούμενο χρόνο:

  • Eίδη πρωινού & Ροφήματα: +13,12%
  • Φρέσκα κρέατα: +12,72%
  • Mπισκότα & Σοκολάτες: +10,67%
  • Φρέσκα ψάρια και θαλασσινά: +5 ,80 %
  • < strong > Γαλακτοκομικά & Χυμοί ψυγείου: +4 ,63 %

    Pιστωτικές διεθνείς τιμές όπως αυτές του κακάου και του καφέ επηρεάζουν τις κατηγορίες γλυκών αλλά κι εκείνες των πρωινών τροφών. Οι τελευταίες δύο χρόνια έχουν παρατηρηθεί σημαντικές αυξήσεις κόστους στην προμήθεια πρώτων υλών λόγω δυσμενών κλιματικών συνθηκών που επηρεάζουν την παραγωγή.
    Mάλιστα αξίζει να σημειωθεί ότι η φύση των προϊόντων που περιλαμβάνουν το κακάο συνεπάγεται ότι τόσο τα υποπροϊόντα (όπως σοκολάτες) όσο κι αυτά τελικής μορφής (όπως γλυκά) παράγονται αργότερα σε διαφορετικές τιμές.

    Aυτό που αφορά τις αυξήσεις στα φρέσκα κρέατα είναι αποτέλεσμα κυρίως της ανόδου διεθνών τιμών στα εισαγόμενα είδη όπως το μοσχάρι λόγω περικοπής ζωικού κεφαλαίου (η Ελλάδα βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στο μοσχάρι ξένων προελεύσεων). Επίσης υπάρχουν προβλήματα ασθενειών ζώων που έχουν πλήξει πολλές περιοχές εκτροφής στη χώρα μας κυρίως όσον αφορά τα αμνοερίφια. Αυτή η κατάσταση έχει οδηγήσει επίσης σε αύξηση της παραγωγής γαλακτοκομικών προϊόντων όπως τυριά.

    Tάσεις στη Συγκράτηση Τιμών Σουπερμάρκετ

    Aκολουθούν κάποιοι λόγοι για τους οποίους παρατηρείται συγκράτηση στις τιμές διάφορων προϊόντων εντός των σούπερ μάρκετ:

    • < strong > Aποκλιμάκωση πληθωρισμού: Παρατηρείται συγκράτηση τιμών τα τελευταία δεκαοχτώ μήνες χάρη στους μεγάλους όγκους διακίνησης αγαθών από μεγάλα καταστήματα αλλά κι ευεργετικές οικονομίες κλίμακος καθώς επίσης οργανωσιακή-τεχνική ετοιμότητα τους μαζί φυσικά με την παρουσία ιδιωτικής ετικέτας .< / li >
    • < strong > Υψηλή Κυκλοφοριακή Ταχύτητα Αποθεμάτων: H συγκράτηση εμφανίζεται πιο άμεσα μόλις στους μεγάλους χώρους πώλησης δικαιωματικά λόγω υψηλότερης κυκλοφορίας αποθεμάτων . Δηλαδή έχουν αναλογία περισσότερων αγορών ανά μονάδα χρόνου γεγονός που βοηθά στο να ανανεώνονται γρήγορα οι αποθήκες τους.< / li >
    • < strong>Eπίδραση Προϊόντων Ιδιωτικής Ετικέτας: Pλέον όλο και περισσότερες μεγάλες αλυσίδες προσφέρουν μεγάλη ποικιλία ιδιωτικών ετικετών γεγονός που τους δίνει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά .Μάλιστα πρόσφατοι δείκτες δείχνουν ανάπτυξη αυτούς τους τελευταίους δύο χρόνια.